✔️Rask levering 2-3 dager ✔️Norsk butikk ✔️Ingen toll

Kjøpsbetingelser/ Kjøpsvillkår

september 16 2020 – Do Tuan

Terms of purchase/ Kjøpsvillkår
Terms of purchase/ Kjøpsvillkår

Om Skjønnhetspleie

Abeautycare AS
Grønlandsleiret 61A
0190 Oslo, Norge
46360247

Organisasjonsnummer: 824651302

Generelt
Disse angitte vilkårene regulerer forbrukers bruk av varer og tjenester levert av Abeautycare As (A.BC) e-handel https://abeautycare.no/ . Avtale mellom deg og A.BC om levering av dine bestilte produkter oppstår når du får en leveringsbekreftelse.

Frakt og gebyr
A.BC benytter Bring som fraktleverandør.

Du kan også velge å få pakken sendt til din nærmeste A.BC butikk og hente pakken der. Din forsendelse vil bli levert i løpet av 2-5 arbeidsdager.

Postnord/ Bring/ Posten/ Helthjem
Det betyr at du som kunde kan bestille pakken din med en ekspresslevering.

Force Majeure
A.BC er ikke ansvarlig for å gjennomføre et kjøp dersom det foreligger hindringer som A.BC ikke kan overvinne, eller dersom det foreligger slike hindringer som det ikke er rimelig å forvente at A.BC skal overvinne for å få gjennomført et kjøp. Kunden har heller ikke rett til erstatning for den skade eller det tape som følge av forsinkelse eller feil, dersom det kan godtgjøres at forsinkelsen eller feilen skyldes hindring utenfor A.BC-kontroll, som A.BC med grunn ikke kunne forventes å ha. tatt i betraktning i forbindelse med kjøpet, eller som A.BC ikke med rimelig grunn kan forventes å unngå eller overvinne følgene av.

Ordre- og leveransebekreftelser/følgeseddel
Når du fullfører en bestilling vil du motta en ordrebekreftelse på e-post. Avtalen mellom deg og A.BC om levering av dine bestilte produkter oppstår når du får en leveringsbekreftelse. Om du ikke har fått en ordrebekreftelse, vennligst kontrollert din e-postadresse stemmer og kontakt med A.BC Kundeservice så sender vi bekreftelsen på nytt.

Bytte, angrerett og reklamasjon
Den enkleste fremgangsmåten er å henvende seg til en av A.BC' norske butikker. Der vil du ha mulighet til å få pengene tilbake direkte ved angrerett eller reklamasjon. Retur kan også gjennomføres ved at varen sendes til A.BC e-handel sitt lager. Returadressen er:

Abeautycare AS
Moldegata 43,
0445 Oslo, Norge

Bytte

Som kunde har du rett til å bytte en bestilt vare innen 30 dager etter at du mottok varen*. Bytte av vare gjøres i en av våre norske A.BC-butikker mot fremvisning av følgeseddelen/kvitteringen som ble sendt via mail. Bytte kan ikke gjøres hos A.BC e-handel, da du istedenfor må utøve din angrerett. Forutsetning for å bytte en vare mot en annen vare er at varen kan tilbakeleveres ubrukt og i uskadet stand.

Angrerett
Angrettloven gir deg som forbruker 30-dagers* angrerett ved kjøp på A.BC e-handel. Angrerettsperioden begynner å løpe fra dagen du, eller noen du har angitt, får den siste varen i din bestilling i fysisk besittelse. Visse produkter er imidlertid unntatt fra angreretten. Angreretten gjelder ikke avtaler om levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen eller orginalpakken er blitt brutt etter levering, f.eks. kunden har brutt emballasjen eller annen rørleggerarbeid av produktet.

Dersom produktene omfattes av en angrerett og du har håndtert produkt på en måte som ikke har vært nødvendig for å angi produktkunst, egenskap og funksjon, har A.BC rett til å gjøre og verdifradrag som tilsvarer produkter som nåverdi sammenholdt med originale verdier.

Benyttelse av angrerett
Enkleste måte å angre et kjøp er å henvende seg til en av A.BC butikker i Norge. Dersom du ønsker å sende tilbake til A.BC e-handel, vennligst kontakt Kundeservice på telefon eller e-post – se kontaktinformasjon over. Om ønskelig kan du benytte standardblanketter for utøvelse av en utforming av Barne- og familiedepartementet (se https://signform.no/dss/statlige-blanketter?view=forms&id=12 )

Senest innen 14 dager etter at A.BC ble informert om din beslutning om å angre bestillingen, vil du motta tilbakebetaling. A.BC vil i denne forbindelse benytte samme betalingsmåte som du benyttet ved din innbetaling, med mindre annet er uttrykkelig avtalt. Dette kommer ikke til å medføre noen form for gebyr for deg. A.BC har rett til å holde tilbake tilbakebetalingen til disse varene er mottatt, eller til du har fremlagt dokumentasjon på at varene er sendt tilbake.

Gaver og vareprøver ved kjøp
Ved returnering av kjøpte produkter skal gis og vareprøver, som kunden har fått av A.BC med anledning av kundens kjøp, også returneres av kunden.

Reklamasjon
A.BC garanterer at hver utsendelse undersøkes før den sendes ut til kunde. Skulle varen til tross for dette være skadet eller beheftet med en mangel når den ankommer deg, har du 1-års reklamerett. Du må reklamere til A.BC så fort som mulig, og senest innen måneder etter at du oppdaget eller burde oppdaget dette. Reklamasjon rettes til A.BC Kundeservice – se kontaktinformasjon innledningsvis. Du kan også henvende deg til en av A.BC norske butikker.

Fraktkostnader
Ved godkjent reklamasjon påtar A.BC seg å betale kostnaden for returfrakt. Om reklamasjonen ikke er godkjent, eller dersom du gjør gjeldende angrerett, betaler du selv fraktkostnadene for den returnerte varen med mindre du velger å returnere til din nærmeste A.BC-butikk. Velger du å benytte deg av angreretten i butikk koster det ikke noe ekstra, men det er viktig at du da tar med deg din følgeseddel/ordrebekreftelse som du har fått via mail. Ved angrerett av enkeltvarer (ikke hele ordren) til A.BC, tilbakebetales ikke frakt- og fakturaavgifter.

Allergisk reaksjon
Om du har fått en allergisk reaksjon av et produkt du har kjøpt hos A.BC ber vi om å kontakte deg i nærmeste A.BC-butikk for mer informasjon. Du kan også kontakte vår Kundeservice slik at vi kan hjelpe deg. A.BC vil under enhver omstendighet ikke registrere opplysninger om din helse eller gi anbefalinger hva gjelder din helse eller allergiske reaksjoner.

Betaling og priser

Sikker betaling
Det å handle i A.BC e-handel er sikkert og enkelt. Du velger mellom faktura, delbetaling (Klarna Konto) eller kortbetaling der din bank- eller kredittkort er tilkoblet Visa, Mastercard. For mer informasjon om de ulike betalingsalternativene, les nedenfor.

Kortbetaling
A.BC aksepterer følgende kort: Visa og Mastercard, samt alle andre debetkort merket med VISA-logo. Når du betaler med kort trekkebeløpet du skal betale fra din konto når din levering er pakket og klar for sending.

Delbetaling (Klarna Konto)
Dersom du velger delbetaling som betalingsalternativ, velger du selv hvor mye du vil betale hver måned. Delbetalingshåndtering av vår samarbeidspartner, Klarna AB. Levering av delbetalte varer skjer kun til din registrerte adresse. For Klarnas vilkår om delbetaling som betalingsalternativ, klikk på henne.

Priser
Alle priser angis i norske kroner og inkluderer toll og merverdiavgift. Merverdiavgift vises på ordrebekreftelsen/ kvitteringen.

Gavekort
Våre gavkort virker også på A.BC e-handel (dette gjelder våre nye kort med kode på baksiden). Når du innløser ditt gavekort, velger du selv hvor stor del av beløpet du ønsker å bruke

Gavekortene kan kjøpes i alle våre butikker og på hjemmesiden.

A.BC gavkort er gyldig som betaling for varer i samtlige av A.BC' butikker og på A.BC e-handel. Gavekortet kan ikke byttes mot kontanter. Gavekortet er gyldig i 1 år fra den dag dette aktiveres eller brukes. A.BC er ikke ansvar for mistede eller stjålne kort.

Produktinformasjon og bilder
A.BC gjør sitt beste for å oppgi så korrekt produktinformasjon som mulig. Vi anbefaler likevel at du alltid dobbeltsjekker produktinformasjon og innholdsfortegnelse på forpakningen når du har mottatt din levering, spesielt om du er allergisk eller overfølsom mot noen ingredienser.

Er du usikker på et produkt, vennligst kontakt Kundeservice eller kom inn i våre A.BC for mer informasjon.

Best-før-dato
På de fleste av våre produkter finnes et symbol som ser ut som en krukke med åpnet lokk. Ved siden av symbolet står det enten 6, 12 eller 24 måneder. Dette produktet er holdbart fra det åpnes. Øvrige produkter har spesifikk datomarkering.

Konfliktløsning
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelig-het. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00 eller forbrukerradet.no .

Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

Endringer i vilkårene
A.BC forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.